Pokud se někdo potřebuje představit širokému okruhu lidí nebo těmto chce něco nabídnout, volí nejednou coby způsob realizace tohoto záměru internetovou stránku. Zřídí si ji nebo si objedná její založení a zaplnění a doufá, že se dočká v krátké době dost možná i globálního věhlasu.
Ovšem tohoto záměru zpravidla dosaženo není. Ať se člověk moří s obsahem takové stránky sebevíc, zjišťuje nakonec, že tuto všichni nebo skoro všichni míjejí bez povšimnutí. Návštěvnost je tu ubohá a z toho je každému soudně uvažujícímu člověku jasné, že se nemůže vyplnit to, k čemu má tato prezentace sloužit. Protože když sem nikdo nezavítá, pochopitelně se ani nedozví, oč tu jde.
A majitel či správce podobného webu musí popřemýšlet, aby zjistil, co učinit, aby bylo dosaženo změny k lepšímu. Protože jinak ztrácel čas u všeho, co toto virtuální dílo představovalo, nadarmo. A když dotyčný opravdu přemýšlí a hledá informace, nakonec přijde na to, v čem je zakopaný pes.
Zjistí, že je prostě na internetu podobných stránek plno a není v ničích silách pročíst vše. Takže se uživatelé internetu zpravidla zaměřují jenom na to, co se skrývá pod odkazy nalézanými internetovými vyhledávači na předních pozicích. A prorazit lze jedině tím, že dotyčný majitel dostane svůj výtvor právě na takovéto pozice.
Toho lze ale dosáhnout jedině formou optimalizace webových stránek. Což je řada kroků, které činí tu či onu stránku zajímavější právě pro internetové vyhledávače.
Pokud si dotyčný nechá od odborníků na tuto optimalizaci zkontrolovat a případně náležitě upravit svůj web, pokud vsadí na ta nejefektivnější klíčová slova, pokud si nechá vytvořit zpětné odkazy, přivádějící sem návštěvníky odjinud, pokud si objedná napsání dostatečného množství obsahových a propagačních textů a investuje do reklamy, bude jeho stránka stoupat vzhůru, tam, kde se nacházejí ‚vyvolení‘.
A jedině pak bude zajištěna vysoká návštěvnost právě tohoto výtvoru. Jež jediná vede k úspěchu.