Tak jak byl kdysi v dřevních dobách považován za exota ten, kdo internet v mobilu měl, je to dneska obráceně. Kdo ho nemá, je považován za podivína. Ne každý však stojí o to sledovat spousty reklam, které mu mobil do prohlížení webových stránek dokáže naservírovat. Důvodů nemít internet v mobilu je však více. Například peníze. Je to pěkně drahé a je spousta lidí, kteří nemají na chleba, ale měsíční paušál si platí. Přece bez toho být nemohou. Dalším exotům stačí mít připojení doma, kde na velkém monitoru vidí naprosto všechno do detailu a nemusí luštit na mini obrazovce mobilu co se kde nalézá, nebo co se ve filmu odehrává. A rušit reklamy přes celou plochu je zde rozhodně nečeká.
Je zajímavé, že se tvrdívá o reklamách to, že jejich sledováním za něco platíte. Jenže když člověk nehraje ty podivné hry, jen kouká do světa, co je tam nového, platí si přece připojení. Tak proč ještě další placení reklamou? U her je to jasné, chceš hrát zadarmo? Tak se na ně dívej. Ale při čtení zpráv? Spoustě lidí to nevadí a těm kterým ano, těm se nabízí spousta možností, jak reklamy blokovat. Jenže blokátory se dají obejít, a navíc některé mají krátkou životnost.
Navíc některé firmy na svých webových stránkách jasně uvádějí, že použití blokátoru reklam není povoleno a považuje se to za porušení pravidel či smluvních podmínek. Klasický příklad je v současnosti You Tube. Dalo by se tedy také říci, že jsou to exoti. Ale zase na druhou stranu, provozy serverů rozhodně nejsou zadarmo. Druhá kapitola věci jsou řeči o nenažranosti firmy. To, jaký má příjem za jeden rok je veřejným tajemstvím. Za jakého exota se považujete vy sami? Také bez internetového připojení nevydržíte ani minutu, nebo vám skutečně stačí jen a pouze pro věci důležité? Máte ho i v mobilu nebo jen doma v pracovně? Ať to máte, jak to máte, je to vaše osobní věc.